Postat de: Lucian | Ianuarie 27, 2011

Legea 15

15.

„Nu iti lega sufletul de nimic lumesc, de lucruri, de dobitoace, argint sau aur, caci ele asa cum vin, asa pleaca. Dupa orice zi vine si noaptea, si dupa iarna vine primavara, caci asa este randuit si asa este firea lucrurilor. Toate cele ce se vad, se nasc, cresc si apoi se intorc de unde au plecat. Doar firea lucrurilor ramane pururi, iar aceasta are nenumarate si nesfarsite ramuri, si asemenea izvoarelor mintii si sufletului tau, ele nu se arata la vedere. Caci o suflare si un foc fac sa creasca toate cele ce cresc –  ierburi, copaci, dobitoace si oameni – si din aceeasi vatra vin si catre aceeasi vatra se intorc, si vatra aceasta este pururea.”

Remer Ra: Atasamentul este de asemenea privit ca fiind o mare problema in evolutia omului, fie ca este vorba de atasament fata de obiecte, fie fata de persoane.

Zamolxe: Atasamentul este o consecinta directa a perceptiei limitate despre om si mediu. Si aici teama este factorul care determina ca omul sa fie atasat de obiecte si oameni. Percepandu-se pe sine ca fiind limitat, slab, omul cauta sa-si suplineasca aceste limitari prin acumularea de diverse obiecte, cauta sa se integreze cu orice pret intr-o anume comuniatate, grup, pentru a-si suplini limitarea din punct de vedere fizic. In cazul atasamentului fata de persoane, teama il determina sa adopte o pozitie tiranica fata de persoana sau persoanele atasate, incercand sa le micsoreze gradul de libertate.

Remer Ra: Noi avem o vorba care s-a dovedit a fi valabila: „de aceea ce-ti este frica, nu scapi”. Problema consta in reactia, de cele mai multeori violenta, a celui care se vede amenintat de ruperea legaturii cu obiectul atasamentului.

Zamolxe: Cu siguranta ca va fi nevoit sa invete aceasta lectie. Ingradirea, fie ca este vorba de propria persoana sau de altele, este impotriva legilor universale; prin urmare, legea polaritatii si a ritmului vor determina in cele din urma invatarea lectiei despre atasament.

Remer Ra: Am observat ca unul dintre cele mai puternice atasamente este fata de o religie sau de o oarecare grupare religioasa, chiar daca nu le aduce mai nimic, decat vorbe, vise, iluzii. prin teama de iad, de chinurile vesnice, s-a creat forma cea mai josnica de a inlantui sufletul omului.

Zamolxe: Unul dintre cele mai puternice atasamente intalnite este intr-adevar cel fata de o oarecare doctrina religioasa, deoarece ofera de de-o parte iluzia salvarii de moarte, de-o asa-zisa mantuire venita din exterior, iar pe de alta parte este vorba de teama de iad, de chinul vesnic.

Remer Ra: Oricum, putini sunt cei care mai cred asemenea elucubratii. nici macar cei care propovaduiesc asemenea „vorbe” nu cred in ele, pentru ca sfideaza bunul simt. niciodata nu am inteles cum de s-a putut propaga o asemenea blasfemie, sa spui ca Divinitatea te va trimite in chinuri vesnice pentru niste fapte. nu cred ca exista vreo ofensa mai mare adusa Divinitatii. Dar… vorba comerciantilor de produse indoielnice: „nu e prost acela care vinde, ci acela care cumpara”.

Zamolxe: Atentie la aceasta atitudine! Este tot o forma de atasament; inlantuirea subtila este la fel de puternica. Elevarea spirituala nu duce niciodata la vreo forma de ostilitate fata de ceea ce s-a facut deja. Orice forma de violenta, fie fizica, fie verbala, presupune un grad scazut de elevare spirituala. Agresivitatea, de orice fel ar fi ea, este un atribut al sabiei spiritualitatii. Atitudinea constructiva, impaciuitoare, toleranta, respectul pentru orice fel de credinta, sunt atributele elevarii spirituale. Spiritualitatea adevarata nu are nevoie de niciun fel de argumente, nu se poate evidentia prin polemici inutile. Faptele sunt cele care vorbesc. intotdeauna au fost si intotdeauna vor fi. A incerca sa impui prin forta sau prin argumente, mai mult sau mai putin pertinente, vreo noua forma de credinta sau ideologie, inseamna a incalca legile universale. oricum, daca se „ciocnesc”asemenea idei, inseamna ca sunt in aceeasi zona, pe acelasi plan orizontal. Spiritualitatea nu presupune dezvoltarea pe orizontala, ci pe verticala, de aceea nu poate exista un conflict.

Remer Ra: Sunt totusi cazuri in care esti nevoit sa ripostezi. Prin insasi faptul ca faci altceva sau crezi in altceva, esti atacat, jignit. Cateodata este bine sa ripostezi. Consider ca apararea este absolut normala.

Zamolxe: Sunt foarte rare cazurile in care esti atacat fizic pentru asa ceva. Cine a reusit sa se eleveze spiritual nu are de ce sa riposteze la vreo forma de atac, ba dimpotriva, va simti si mai multa compasiune pentru cel care ataca. Daca se intampla sa latre la tine un pui de catel, l-ai certa, l-ai lovi? Nu ti s-ar parea chiar mai dragalas? Aceeasi atitudine o are si cel care este ci adevarat elevat spiritual. Repet: atentie la aceasta atitudine!

Remer Ra: Ma voi stradui sa fiu ceva mai atent pe viitor. Observ ca in aceasta lege se aduce ideea unitatii a tot ceea ce este viu: „caci o suflaresi un foc fac sa creasca toate cele ce cresc – ierburi, copaci, dobitoace si oameni – si din aceeasi vatra vin si catre aceeasi vatra se intorc, si vatra aceasta este pururea. „Este o notiune ceva mai greu de inteles, mai ales pentru vremurile vechi. Abia in zilele noastre au inceput sa apara teorii ale campurilor unificate, ale energiilor continue etc. Dar este vorba numai de unitatea-continuitatea materiei, a energiei, nicidecum a viului, a constiintelor. Cum trebuie abordata unitatea, continuitatea?

Zamolxe: Intr-o prima faza va folositi de intuitie. Ea este in primul rand o caracteristica a echilibrului. Deci trebuie sa atingeti echilibrul interior. Echilibrul interior rezoneaza cu cel exterior si astfel, pas cu pas, se transcende forma. Transcenderea formei nu presupune o altfel de forma. Transcenderea formei implica unitatea Totului. Deci echilibrul este calea de inceput. Nu poti avea acces la planurile superioare fara a fi bine echilibrat. Nu conteaza asadar cantitatea de informatie acumulata si nici gradul de dezvoltare tehnologica atins. Cei din vechime, fiind mai apropiati de natura, mai echilibrati, intuiau mult mai bine aceasta unitate a totului. unitatea constiintelor, a descendentei fiecarei constiinte din Focul Viu, nu poate fi demonstrata stiintific. Ea nu poate fi decat … traita.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: